středa 4. června 2014

Recenze: Rozděleni časem - V pasti



Série: Rozděleni časem

  •          Originální název: Vortex
  •          Autor: Julie Cross
  •          Překlad: Zdík Dušek
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran: 336
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Jackson Meyer dokáže cestovat časem. Změnil tak minulost a zachránil život své životní lásce Holly. Stal se agentem tajné divize CIA nazvané Bouře. Jackson a jeho kolegové se dostanou pod palbu nepřátelské divize CIA Oko. Jackson zjišťuje, že svět kolem něho se změnil. Někdo ví o jeho vztahu s Holly vymazaném z minulosti a hodlá toho maximálně využít. Jejich životy se opět ocitají v nebezpečí…

amazingRecenze na první díl:

Obálka: Obálka je krásná! Líbí se mi, že ladí s předchozím dílem, jenom mi vadí červené logo Young Adults na hřbetu knihy (klasika). Zajímavá je i zadní strana, která je v kontrastu s první, uvedená jen v bílé barvě s obsáhlou anotací.

Proč jsem si knihu vybrala: Nechat si ujít druhý díl? Nemožné, byla jsem zvědavá, jak se bude cestovat ve druhém pokračování.

„Taková komplikace mě nikdy předtím ani nenapadla“ (strana 242)

Děj: Jackson umí cestovat časem, díky tomu zachránil svoji přítelkyni Holly a kamaráda Adama. Změnil minulost a stal se agentem CIA, jenže i když má mít radost, že Holly bude v bezpečí, tak se trápí. 

<3Stále na ni myslí a má strach, aby se jí nic nestalo. S agenty CIA se účastní těžkého výcviku a po úspěšném dokončení se vrhají do terénu. Při jedné z misí se Jackson setkává s Holly a zjišťuje, že někdo tuší, co pro něj Holly znamená. A to je vážně problém...

"Zaprvé jsi opilá a mám dojem, že já taky brzy budu." (strana 106)


Hodnocení: Z druhého dílu jsem trochu rozpačitá, čekala jsem úplně jiný vývoj. Ze začátku mi chyběla Holly, kterou jsem měla nejraději. Když se nakonec po sto stránkách objevila, neměla jsem z toho dobrý pocit. Naštěstí Jackson byl okouzlující a opravdu si mě získal.

 "Mohl jsem jít domů, ale pak by Marshall vyhrál v téhle hře, o které jsem ani nevěděl, že ji hrajeme." (stran 87)

UntitledKniha je akčnější a dramatičtější. Jackson se dal k tajným agentům, to se na celém příběhu hodně odráží. Už v Bouři se těžko orientovalo v časových liniích a u Pasti je to ještě složitější. Na druhou stranu je nad čím přemýšlet.

Cestování časem ubylo, Jackson se tolik nepouští do záhadných skoků. U cestování v čase jsem vždy oceňovala jemnější motivy, hlavně setkávání osob v minulosti. Druhý díl na tohle docela kašle, takže se dočkáme jednoho setkání Jacksona s matkou. Na mě trochu málo. 

Julie Cross se snaží knížku udržet v napětí a síla příběhu je v každé stránce. Problém je, že akční děj, který ovládl druhý díl mě moc nezajímá. Z tohoto důvodu považuji V pasti za skvělé čtení pro kluky, kteří určitě ocení akcí napěchované stránky.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 85 %
·         Děj: 75 %
·         Love story: 70 %

Celkový dojem: 76 %
Untitled 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat