úterý 10. června 2014

Recenze: Hon



Série: The Hunt

  •          Originální název: The Hunt
  •          Autor: Andrew Fukuda
  •          Překlad: Jakub Kalina
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran: 304
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi? Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich! Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk. Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal. Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...

nicolas hoult | TumblrRecenze na podobné knihy:

Obálka: Rozhodně přiláká čtenáře, líbí se mi výrazné barvy. Červená je sázka na jistotu a logo Young Adults se konečně hodí k obálce.To chce potlesk!

Proč jsem si knihu vybrala: Hunger Games totálně zbožňuju! Když jsem se dozvěděla, že bude vycházet kniha, která bude v podobném duchu, bylo jasné, že si ji přečtu.

„Určitě jsem na správné stopě!“ (strana 97)

Děj: Gen žije ve světe plném upírů, dodržuje přísná pravidla a snaží se, aby nikdo nezjistil, že je člověk. To je za dané situace velmi obtížné, nesmí se smát, dávat oči v sloup a hlavně nezapáchat. 

Summer night concert! | via TumblrGen nedokáže, to co upíři, takže je maskování velice obtížné. Když je zahájen Hon na poslední lidi (glupany) je celá společnost v očekávání. Gen se netouží tohoto klání zúčastnit, ale přesto je vybrán. A jak vyhrát hru, kterou vyhrát nemůžete?

"Vrhnou se na mě. Jakmile zapadne slunce, dostanou mě." (strana 233)

Hodnocení: Hon se nevyhne srovnání s Hunger Games, předem bych radila, abyste nic nesrovnávali. Hon je velmi dobrá knížka, ale v porovnání s Hladovkami na mě tolik nezapůsobila. Moc se mi nelíbilo ztvárnění upířího světa, se kterým jsem se neztotožnila, ani jsem neměla pocit, že čtu příběh o upírech.

😡Pozitivně jsem hodnotila, že se autor snaží zničit lidskost a přesto považuje upíry za lidi. Některé principy upírského chování mi moc neseděly (podivné škrábání), zároveň byla velmi dobře vykreslena strnulost a statičnost upírů. 

Také upíři ve škole museli být hodně málo vnímaví, co se potu týče, každou chvíli jsem měla pocit, že někomu dojde Genův původ. 

"Tohle nejsou obyčejní glupani - takoví, o nichž jste četli nebo slyšeli." (strana 49)

Zajímavé je rozložení knihy, rozhodně je z celého schématu jasné, že se chytají další díly. Konec úplně nutí k přečtení dalšího dílu. Hon je hodně kontrastní a to přitahuje čtenářovu pozornost. Bavilo mě přemýšlet nad světem, jak ho Andrew Fukuda vykreslil.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 90 %
·         Děj: 80 %
·         Love story: 85 %

The Hunt 2012 Jagten : The Oscar FavoriteCelkový dojem: 85 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat