sobota 14. června 2014

Recenze: Osudová přitažlivost - Kronika kambionů




Série: Kronika Kambionů

  •        Originální název: Living Violet
  •          Autor: Jaime Reed
  •          Překlad: Čeněk Matocha
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran:
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni. Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí.Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití.Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.

http://data1.whicdn.com/images/101497121/large.pngObálka: Celkem pestrá, když bych to měla vzít hodně ostře také trochu přeplácaná. Nejvýraznějším prvkem pro mě zůstává Calebovo oko. Frázi o polibku a následné životní změně bych dala pryč.

Proč jsem si knihu vybrala: O téhle knížce jsem předem nic netušila, pořádně jsem si nepřečetla ani anotaci. Rozhodla jsem se, že se nechám překvapit.

„Ty tady nemůžeš být.“ (strana 133)

Děj: Samara si vydělává na své první auto v knihkupectví, kde pracuje s pohledným Calebem. Vždycky ho ignorovala, přestože Caleb slaví u dívek velké úspěchy. 

. | via TumblrTéměř žádná žena mu nedokáže odolat, až na Samaru. Ženy kolem Caleba doslova omdlévají a Sam se začíná o tohohle dábělsky zajímavého kluka více zajímat. Odkrývaní tajemství kambionů může začít...

 "Možná jste si vy dva souzení." (strana 221)
Hodnocení: Osudová přitažlivost je velmi čtivá, Jaime Reed píše přirozeně a zábavně, odkazuje se na známé knížky a další napodobuje. Knížka se nevyhne plytkým scénám, které bohužel nevyzní tak jak by měly. Autorka spoléhá na zaběhlé stereotypy, Samara si nepřipadá moc hezká a Caleb je pro změnu hezký až moc. 

😍Šokovalo mě zjištění, že kambion je vlastně inkubus. Knížka je zaměřením YA, takže je jasné, že nemůžeme očekávat pořádné sukubí příběhy jako u Richelle Mead. Pracovně jsem Osudovou přitažlivost pojmenovala jako "light verzi" Sukuby.

 "Povídalas, že potřebuješ někoho v záloze. Takže mapuju terén." (strana 59)


Na knížce se mi líbí hlavně jednotlivé detaily a vtipné náznaky. Celkově to tak skvělé není, ale do dobrého průměru se Osudová přitažlivost v pohodě dostane. Chystají se ještě dva díly, takže Samara a Caleb dostanou další šanci zapůsobit.
 
Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 75 %
·         Děj: 70 %
Only him <3·         Love story: 70 %

Celkový dojem: 71 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:


1 komentář: