Recenze - Železný král

•          Autor: Julie Kagawa
  •          Překlad: Jan Kantůrek
  •          Nakladatelství: Knižní klub
  •          Rok vydání: 2012
  •          Počet stran: 366
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné…

Obálka: Zbožňuju tento styl písma. Písmo je navíc vyryto i do obálky, takže nemůžu odolat a přebal pořád omatlávám. Slečna je sympaticky modrooká (asi investuju do modrých čoček) a barevně to není vůbec špatné. Úvodní dojem - skvělé.

4706_b254_largeDěj: Meghan Chaseová oslavila šestnácté narozeniny a svět kolem ní se změnil. Meghan začíná vidět podivné věci a dokonce i tvory. Nejlepší kamarád Robbie také není ten, za koho ho považovala. Robbie je Férij a na světě je už nějaký ten pátek. Když Meghan zmizí její malý bráška Ethan, začne jednat.

S Robbiem se přes skříň v Ethanavě pokoji dostanou do Kdesikdys – kouzelné země Férijů. Záchrana bratra ale nebude úplně snadná. V zemi Férijů se Meghan snaží zabít, a tak Meg uzavírá nevýhodná spojenectví. Ostatní totiž tuší něco co Meghan ne. Je dcera Letního krále a mít laskavost u samotného krále je pro spoustu obyvatel tajemné země lákavé. Toho nakonec využívá i nepřítel Letního krále – zimní princ Ash.

Hodnocení: Nerada to říkám, ale příběh mě moc neoslovil. Autorka se snaží splácat všechny motivy z oblíbených knih (když dva dělají totéž, není to totéž), a co z toho vzejde, se mi nelíbí. Kozí služka, kočka Šklíba a zapovězený les, to by se snad dalo ještě odpustit, ale ta skříň? To už na mě bylo moc. V půlce knihy jsem měla celkem zkaženou náladu a snažila se číst „mezi řádky“ a díky tomu jsem se i nechtěně zasmála. Kapitolu nazvanou Muzeum vúdú jsem přečetla jako Muzeum údů. Stane se…

Tumblr_m6zk96hpam1qjidqmo1_500_largeMezi plusy této knihy patří Grimalkin. Zbožňuju kočky a Grimalkin je naprosto úžasná micina. Robbie i Ash mě vcelku nezajímali, všechny mé sympatie patří právě ďábelsky mazanému Grimovi. Také bych určitě pochválila poznámky pod čarou. Jsou to velmi užitečné informace, které mě bavily. Překladatel má u mě velké plus.

Železný král má samozřejmě ještě další pokračování. Celkem se můžeme těšit na další tři díly o Meghan. I když mě první díl moc nepotěšil, neztrácím víru a pokusím se přečíst další díl. Železného krále bych doporučila čtenářům, kterým nevadí neustálé opakování známých témat. Kdo si chce přečíst něco originálního, mohl by být, stejně jako já, zklamaný.

Ukázka: „Jediné, co k tomu potřebuješ, je víra, člověče. Jestli neuvěříš už při prvním pokusu, bude to jen čím dál tím těžší. Pojďme.  A pamatuj, žádné pochyby.“ (strana 190)

·         CZ obálka: 95 %
·         Děj: 60%