neděle 20. ledna 2013

Recenze - Banka těl: Mladší


Banka těl – Mladší
Série: Starters and Enders

  •          Originální název: Starters
  •          Autor: Lissa Price
  •          Překlad: Daniel Amcha
  •          Nakladatelství: Fortuna Libri
  •          Rok vydání: 2012
  •          Počet stran: 346
  •          Vazba: Vázaná


Anotace: Dívka stojí před strašlivou volbou. Rodiče jsou mrtví, bratr nemocný, za peníze se stane někým jiným. Komu může věřit? Nikomu...Děj tohoto strhujícího románu pro teenagery se odehrává v budoucnosti. Callie přišla o rodiče, když během války vyhladili všechny ve věku mezi dvaceti a šedesáti. Ona a její malý bratr Tyler, jsou na útěku, její svět se mění ...

Obálka: Nevím proč, ale působí na mě zvláštně. Určitě si dovedu představit hezčí přebal, přesto má Banka těl své kouzlo. Tuhle obálka jen tak z hlavy nedostanu…

Proč jsem si knihu vybrala: Původně jsem knížku nechtěla číst, název mě moc nezaujal a celkově jsem nečekala nic zajímavého. Naštěstí jsem začala číst a hned první stránky ukázaly, že jsem neprohloupila.

Děj: Callie Woodlandová přišla za války o rodiče a zůstala s nemocným bratrem Tylerem sama. Válka vyhladila celou produktivní populaci - zbyli jen mladí a staří, kterým bylo poskytnuto očkování. Mladší, kteří nemají žijící příbuzné, jsou na tom nejhůř. Žijí na ulici a skrývají se. Callie nevidí ze své situace východisko. Bratrovo onemocnění se v nepřívětivých podmínkách zhoršuje, a tak se rozhodne vydat do Prime Destinations. Firma poskytuje lákavý přivýdělek peněz. O co jde?

Prošedivělí staří si půjčují mladá těla a využívají je na různé radovánky, které si ve svém sešlém těle nemohou dovolit. I když je mladším slíbeno, že se s jejich těly bude nakládat velice opatrně, bohatým starým jsou pravidla ukradená. Když se něco stane, zaplatí jen pokutu. Callie samozřejmě tyhle věci netuší a s firmou uzavře smlouvu o třech pronájmech. První dva pronájmy proběhnou bez komplikací. Třetí se vymyká všem pronájmům, které kdy v Prime Destinations udělali. Když se Callie „probudí“ na párty místo v laboratoři, tuší, že je něco špatně. Důchodkyně Helena, která si Calliino tělo pronajala, má velké plány - připravuje totiž vraždu. 

86_largeHodnocení: Hned od prvních stránek je to skvělé. Callie servíruje opravdu zajímavý a čtivý příběh. Můžu říct, že samotný nápad mě opravdu zaujal. Dystopiemi se to začíná zaplňovat, ale Banka těl je opravdu výjimečná. Výjimečnost vidím hlavně v rozporech mezi mladší a starší generací, které jsou skvěle vykresleny. Představa, že si stará babička půjčí tělo mladé dívky a jde na diskotéku, byla brutální. Důchodci se přece také chtějí bavit!

Konec je chytře propracovaný, vůbec jsem takové zakončení nečekala. Odložit knihu je skoro nemožné. V úvahu připadá jen čtení na jeden zátah, které mám ze všech nejraději. Jsem opravdu ráda, že Banka těl bude mít pokračování.

Ukázka: „Na čele mi vyrazil pot. Srdce mi bušilo tak hlasitě, že jsem ho slyšela v uších. Kdo po mně jde? Sevřela jsem pistoli oběma rukama s prstem na spoušti. Přerývaní nádechy mi rezonovaly v hlavě. Byla jsem připravená střílet.“ (strana 115)

Procenta - aneb jak se mi líbí:

Tumblr_mg4imvkyeq1s2x88wo1_250_large·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 100%
·         Love story: 90 %

Celkový dojem:  90 %

  •        Knížku si můžete objednat na stránkách internetového knihkupectví KNIHCENTRUM.

17 komentářů:

  1. túto knižku mám na poličke už 5 mesiacov a neviem sa dokopať k jej čítaniu...dostala som ju k narodeninám a nejak ma odrádza ten obal :(

    OdpovědětVymazat
  2. Vážne to bola pecka a jediné s čím si dovolím nesúhlasiť je názor na obálku, podľa mňa je aj tá úplne pecková a s dejom je to zarovno na 100 % (lebo som úchylná na psychomodro biele obálky). :D
    Myslím, že za všetko hovorí fakt, že je to jediná dystópia, ktorú som za veľmi dlhú dobu čítania dystópií ohodnotila na 100/5 bodov. xD

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za komentář.
    Já už si na tu zvláštní obálku zvykla, takže s modrou a bílou nemám problém :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mně se tahle knížka až tak nelíbila, přestože jsem se na ni dost těšila :(

    OdpovědětVymazat
  5. Tato kniha patří podle mého názoru mezi nejpovedenější dystopie vůbec. Četla jsem ji jedním dechem a moc se těším na pokračování, kdy má vlastně vyjít? ??

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem knihu zatím nečetla, ale chtěla bych si ji strašně přečíst, tobě se líbila tak snad i mě se bude líbit ;))

    OdpovědětVymazat
  7. Po téhle knize už dlouho toužím... Pořád čtu samé chvalitebné recenze, takže si ji snad jednoho krásného dne přečtu :))

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělá dystopie, jen kdyby už vydali i druhý díl konečně!! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to na moc zajímavé čtení, určitě si ji pořídím :)

    OdpovědětVymazat
  10. Knížku jsem si koupila ale pořád leží na poličce.Vypadá moc zajímavě a tvoje recenze ji popisuje,že neudělám chybu, když jsi ji přečtu takže se pokusím co nejdříve ji z poličky vytáhnout:)

    OdpovědětVymazat
  11. Tuto knížku jsem si koupila letoš v létě ve výprodeji, a koukám že jí dáváš vysoké hodnocení takže se na ní ještě více těším. Zatím se snažím přečíst starší knížky které mám v knihovničce tak snad se k Bance těl co nejdříve dostanu.

    OdpovědětVymazat
  12. Na knížku jsem měla zálusk dlouho, ale pak jsem ji objevila ve výprodeji a musela být prostě moje :) Přečetla jsem ji na jeden zátah a byla jsem z ní nadšená, úplně jiný příběh než kterýkoliv jiný, žádná dystopie co se mi slije s jinou a nebudu už vědět o čem to bylo a která je která. Těším se na druhý díl, jestli vůbec vyjde. Obálka je super, hrozně se mi líbila a skvěle vystihne děj. Knížku jsem půjčila i příteli, aby si početl a byl z ní nadšený stejně jako já. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Knížku dostanu k Vánocům, už se těším. Tvoje recenze mě utvrdila v tom, že jsem si přála správně :)

    OdpovědětVymazat
  14. tak to jsem ráda, že se ti líbila :) koupila jsem si ji k Vánocům a začínala jsem litovat, protože jsem si myslela, že to bude právě jedna z těch tuctových dystopií :) jsem ráda, že to tak není :D

    OdpovědětVymazat
  15. Tato kniha je dokonalá! Vtáhla mě do děje! Koupila jsem si ji k Vánocům je dokonalá a nelituju že jsem si ji za 99 Kč koupila

    OdpovědětVymazat
  16. Banku těl mám doma. Bohužel jsem se k ní ještě nedostala. :)
    Super recenze. :)

    OdpovědětVymazat