pondělí 7. ledna 2013

Recenze - Motýlí křídla



Motýlí křídla

  •         V originále: Schmetterlingsschatten
  •         Autor: Veronica Bicker
  •         Překlad: A. Bezděková, D. Steidlová
  •         Nakladatelství: Fragment
  •         Rok vydání: 2012
  •         Počet stran: 168
  •         Vazba: Brožovaná

Anotace: Elena se snaží zapomenout na nešťastnou smrt své sestry Laury. Jak přesně zemřela, to nikdo neví. Na stejném místě je o rok později nalezena další mrtvá dívka. Je to opravdu jen náhoda? Co způsobilo dopravní nehodu, při které zahynula Laura? Jaké tajemství v sobě nosí matka, která Elenu nechce spustit z očí? Náhlý zájem staršího pohledného Tristana, přicházející anonymní dopisy a potloukající se zakuklené postavy přimějí Elenu jednat. Bude hledat pravdu na vlastní pěst...

Obálka: Doslova křičí průměrností. Podle mě, by si knížka zasloužila lepší obálku. S motýly se dá přece mnohem lépe pracovat...

295332_371668309567328_675056960_n_largeProč jsem si knihu vybrala: Hodně zapracoval název. Hned jsem si vzpomněla na The Butterfly Effect, který nějaký ten pátek zbožňuju. Také jsem si chtěla přečíst něco z fragmentovské edice thrillerů. Váhat už bylo zbytečné.

Děj: Elena přišla o sestru Lauru při tragické nehodě na motorce. Když se zdají být všechny rány schované hluboko pod povrchem, je v lese nalezena další mrtvá dívka. Přesně po roce! Elena začíná mít pocit, že to není jen náhoda. Navíc jí začínají chodit anonymní dopisy a matka to se svoji starostlivostí opravdu přehání. 

O Elenu se začne zajímat Tristan, straší kluk, který se přistěhoval z města. Elena je z jeho náklonnosti celá pryč a opomíjí i své přátele – Tima a Vivienne. Vivienne si o Tristanovi nemyslí nic dobrého a Tim, který by s Elenou rád chodil, se z razantní převahy Tristana nemůže vzpamatovat. Maminka Eleny je na tom podobně. Nechce, aby se Elena s Tristanem scházeli. Zoufalá Elena se snaží zapadnout do Tristanovy party a zároveň se snaží odhalit i tajemství sestřiny smrti.

Tumblr_mbsqdzjawy1qkybblo1_500_largeHodnocení: Příjemná oddychovka se zajímavou zápletkou – tak by se dala jednoduše popsat motýlí křídla. Elena je dobrá hlavní hrdinka, místy mě sice vytáčelo její chování a hlavně naivita, která „bila do očí“. Pro věkovou skupinu jakou je kniha určena (13+) se dá takové chování odpustit. Nejvíc jsem si oblíbila Vivienne. Celou dobu se chovala jako skvělá kamarádka, která se nenechá jen tak něčím ovlivnit. Elena se od ní má co učit!

Odhalování Lauřiny smrti probíhalo celkem poklidně. Ne že bych vyhledávala krváky a klasické „lekací“ scény, ale protože je kniha označena jako thriller, čekala jsem něco děsivějšího. Vzbudit napětí se Motýlím křídlům, alespoň u mě, nepovedlo. Kdo by čekal hrůzyplný příběh, mohl by být zklamaný. 

Čtení bych doporučila mladším dívkám, které si chtějí přečíst o něco víc dramatičtější příběh, než jsou zvyklé.

Ukázka: „Já si pořád myslím, že za tím jeho náhlým zájmem o tebe něco vězí“ (strana 72)

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 65 %
·         Děj: 75%
·         Love story: 65 %

Celkový dojem:  69 %
225461525064834341_fcau3ap1_c_large 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

4 komentáře:

  1. To by som si rada prečítala, nevyzerá to zle 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná kniha, dobře se mi četla.

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuhle knihu jsem už jednou padla a už mě podruhé někdo odrazuje :D Takže to u mě nevypadá

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knihu bych hodnotila kladněji - já jsem si celou tuhle sérii zamilovala.. Ale máš pravdu, že hlavní hrdinka byla opravdu naivní a já jsem se prostě do ní nedokázala vžít, ale jinak se mi kniha líbila..

    OdpovědětVymazat