pondělí 14. ledna 2013

Recenze - Střípky duší


Střípky duší
Série: Souls
  •          Originální název: Shattered Souls
  •          Autorka: Mary Lindseyová
  •          Překlad: Andrea Vašíčková
  •          Nakladatelství: CooBoo
  •          Rok vydání: 2012
  •          Počet stran: 304
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: Lenzi slyší hlasy a má vize – vize o náhrobních kamenech, povodních a chlapci s kovově šedýma očima. Zdá se, že jí nikdo nemůže pomoci – dokonce ani její přítel Zak. Pak však potká Aldena, kluka ze svých snů, jenž jí prozradí, že ona je mluvčí –člověk schopný komunikovat s bloudícími dušemi a pomoci jim – a že on byl po celá staletí jejím strážcem. Nyní čeká Lenzi těžké rozhodnutí: Zak nebo Alden,život nebo smrt. Jenže čas se krátí. Zlovolná duše chce Lenzi zničit a zabije ji, jestliže se nerozhodne včas…
Obálka: Nádherně zpracovaná. Vyváženost barev a dobře sladěné písmo dělá své. To jsou ty CooBoo obálky, od kterých nemůžete odtrhnout oči.
1690672_largeCo dělám po dočtení: Co takhle podniknout malý výlet na lesní hřbitov?
Děj: Lenzi prožívá zvláštní období, slýchá podivné hlasy a má vize o náhrobcích. Přítel Zak si s tím nedovede poradit a utěšit Lenzi je čím dál tím těžší. Lenzi truchlí po tátovi, který umřel na schizofrenii a hlavní hrdinka se domnívá, že má stejné onemocnění jako otec a bere všemožné léky.
Na své narozeniny se vypraví se Zakem na hřbitov. Zak se opije a Lenzi je čím dál tím hůř. Na hřbitově se objeví Alden, kterého Lenzi považuje za blázna, ale jeho řeči dávají čím dál tím větší smysl. Alden je strážce a má ji chránit. Lenzi je totiž Mluvčí – pomáhá duším, které se potulují po světě. Alden zná Lenzi z minulých životů, ale něco nehraje. Lenzi by se měla jmenovat Rose a o celé duchařské záležitosti by měla vědět. Každou chvíli se všichni dozví, co je špatně…
3ivxgpdai4ktgdhtzkzbfreey117ohfd_large Hodnocení: Takhle milé postavy jsem dlouho v žádné knize neviděla. Přes hlavní hrdinku Lenzi, skvělého Aldena a dokonce i problematického Zaka. Všichni mi skvěle padli do celé koncepce příběhu a opravdu jsem si je oblíbila. Samotný příběh je zajímavý a nápaditý, což vidím pokaždé velmi ráda. Poslední dobou se opakují stále stejná témata a pocit, kde už tohle ksakru bylo. Jednoduchý princip mluvčí - strážce se dá velmi rychle pochopit a pak už je velmi snadné soustředit se na styl, jakým je kniha napsána. Ocenila bych hlavně vtipné scény, kterých je v knize spousta. 
Neměla jsem přehnaná očekávání a ani zájem o extrémní duchařinu. Pořádného exorcismu jsem si užila v Stáhni mě do pekla. Našlo se pár věcí, která by se daly lépe zpracovat. Větší prostor by si zasloužil Zak a jeho problematické dětství, lepší vykreslení minulých životů Aldena a Rose, ale knížka má koneckonců pokračování, takže se třeba dočkáme všech vysvětlení. Opravdu jsem si tenhle romantický příběh užila do posledního střípku.
Ukázka: „Skoro jsem se zasmála. Kdyby jenom věděla! Převtělený úchyl, co se mnou chce sdílet duši. Dúchyl – sen každé matky.“ (strana 46)
Procenta - aneb jak se mi líbí:
Tumblr_mgglsxvqqi1qdrgs1o1_500_large·         CZ obálka: 95 %
·         Děj: 95 %
·         Love story: 95 %
Celkový dojem:   95               
  • Knížku si můžete objednat na stránkách internetového knihkupectví LIVRO.
Zdroje:

4 komentáře:

  1. Túto knihu očakávam a teším sa na ňu 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku jsem před nedávnem přečetla a jsem z ní doteď unešená:) Pěkná recenze..

    OdpovědětVymazat
  3. Na knížku se už moc těším až si ji přečtu, tak pěkné hodnocení :))

    OdpovědětVymazat