úterý 5. března 2013

Recenze - Pandemonium

 !! RECENZE NA PRVNÍ DÍL JE ZDE.

Pandemonium
Série: Delirium


  •          Originální název: Pandemonium
  •          Autor: Lauren Oliver
  •          Překlad: Romana Bičíková
  •          Nakladatelství: CooBoo
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 304
  •          Vazba: Pevná s přebalem lesklá

Anotace: Po útěku se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala – to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa „za plotem“, kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD – Amerika bez amor deliria – organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela.

Obálka:  Snažím se nepustit k tělu zklamání. Hnědá barva se mi oproti výrazné modré moc nelíbí. Celá obálka vypadá mdle a tak nějak bez života. Nečekala jsem, že změna barvy udělá tolik.

Thrilld_192222_large„Všude je dokonalý klid a ticho.“ (strana 97)

Proč jsem si knihu vybrala: Na Pandemonium jsem se těšila od chvíle, co jsem dočetla poslední stránku z Deliria. Zároveň jsem nechtěla přehnaně očekávat. Druhé díly bývají zrádné.


Tehdy
První díl skončil otevřeně. Leně se podařilo utéct do Divočiny, o radosti z útěku ale nemůže být řeč. Alexovi se útěk nepodařil a poslední pohled na něj znamenal pro ustrašenou Lenu šok – kaluž krve, střelba a regulátoři. Lena se v Divočině ocitá v malé komunitě lidí, kterou vede mladá Raven. Na programu je práce a boj o život. Od Lenina útěku je zpřísněné hlídání plotů a celý režim přitvrzuje. Lena si dává celou situaci za vinu. Zvykání na nový životní styl není úplně lehké, chybí ji Alex, a proto se na něj snaží nemyslet.

„Touha je bezedná, temná propast, zarývá se do mě a otevírá ve mně hlubokou jámu.“
 (strana 236)

Teď
Couple_large
Teď se odehrává rok a půl potom co Lena utekla do Divočiny. Je členkou odboje a chystá se na důležitou demonstraci. Na akci, která má utvrzovat lid ve správnosti léčby má vystoupit i Julian, Syn Thomase Finemana, který je velká politická ryba. Celá demonstrace se zvrtne, když na účastníky akce zaútočí. Lena je unesena společně s Julianem a právě pro ně začíná boj o život.

Hodnocení:
Ze začátku mě překvapilo rozdělení děje na Teď a Tehdy. Přeskakování situace, která se tak výborně rozvíjí? „Výpadky“ děje mi moc nesedí. Dějově jsou silné obě části, i když trochu víc mě baví Tehdy část. Zprvu si pokládám otázku, proč se nejdřív nemůže odehrávat Tehdy a až potom Teď.

 „Nenávist je jako vysoká věž. Tehdy v Divočině jsem si ji začala stavět a šplhám nahoru, stále výš.“ (strana 139)

Ve finále se samozřejmě ukazuje, že vše má svůj význam. Lauren Oliverová drží celou knihu pevně pod kontrolou a ani samotná zápletka nedává prostor k dalšímu pochybování. Každou chvílí se něco děje a třista stránek uteče jako voda.

Tumblr_lkxmbcqifk1qf74f8o1_r1_500_largeMěla jsem strach, že absence Alexe se hodně projeví na knize, ale není tomu tak. Alex je prostě pryč (fakt to není taková tragédie) a jako náhradu získáme sympatického Juliana. Nedokážu posoudit který díl je lepší a ani se nedokážu rozhodnout, jestli je mi sympatičtější Alex nebo Julian. Co se týče děje, možná by vedlo právě Pandemonium, příběh je rychlejší a akčnější.

 „Vše co potřebuješ, je láska…“ (strana 145)

Jedna z nejzajímavějších věcí na Pandemoniu je závěr. I když celou dobu tušíte, že to tak dopadne, když se TO opravdu stane, stejně jste v šoku. Mám okamžité nutkání začít číst další díl. Ten je zatím v nedohlednu, takže celý závěr umocňuje napětí, které vyvolává čekání na další díl. Pandemonium je výborná kniha, která každopádně stojí za přečtení.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 100 %
·         Love story: 100 %

Wild-child-2_largeCelkový dojem: 94 %

  • Knížku si můžete objednat na těchto stránkách.

3 komentáře:

  1. prečítala som si obe recenzie i na prvý i na druhý diel, a vyzerá to super :) Až mi je trápne povedať, že ja som túto sériu nečítala, pretože, tuším ju čítal každý okolo mňa :D

    OdpovědětVymazat
  2. Těším se až si ji konečně přečtu. Jednička byla moc dobrá. =)

    OdpovědětVymazat
  3. Druhý díl mě uchvátil - spíše ten nečekaný konec. Bylo tam ale více akce, což mě potěšilo.

    OdpovědětVymazat