Recenze - Krásní mrtví Jonas

•    Originální název: Beautiful Dead - Jonas
  •          Autor: Eden Maguire
  •          Překladatel: Edita Drozdová
  •          Počet stran: 274
  •          Vazba: brožovaná
  •          Rok vydání: 2011

Anotace: V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska…Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek…Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Obálka: Potom co jsem viděla všechny obálky k této sérii, musím říct, že první díl má obálku, která se povedla nejmíň. Barevně to není špatné, ale postava hlavní hrdinky Dariny není nijak výrazná. Možná bych čekala obrázek Jonase, kterého se tento díl týká.

Proč jsem si knihu vybrala: Mám ráda knížky s detektivní zápletkou a zároveň postavy duchů. Krásní mrtví pro mě tedy byli jasná volba.

Děj: Na Ellertonské střední škole často visí černá vlajka. Za poslední rok tu tragicky zemřeli už čtyři studenti: motorkář James, krásná Arizona, hudebně telentovaná Summer a také Phoenix – přítel hlavní hrdinky Dariny. Darina se nedokáže ze ztráty kamarádů a přítele vzpamatovat a zároveň tuší, že je za tím něco víc. V zoufalé situaci se vypraví na Foxtonský hřeben. Stane se něco nečekaného. Setká se s Krásnými mrtvými – lidmi co už jsou po smrti. Na zemi zůstávají jako duchové, aby vyřešili záhadu svojí smrti. Darina se tak opět setkává se všemi přáteli a také s Phoenixem. V prvním díle začne Darina řešit záhadnou smrt Jonase, který zahynul při nehodě na motorce.

Od smrti Jonase to bude rok a Darina musí vyřešit, kdo za jeho smrt může. V případu by sice mohla pomoc Jonasova přítelkyně Zoey, která je po nehodě na vozíčku, ale z onoho dne si nic nepamatuje. Darina se tak musí prokousat případem sama a zjišťuje, že to nebude vůbec jednoduché.

541170_371804792900354_470975159_n_largeHodnocení: Knížka se čte velmi rychle. Děj krásně plyne a společně s Darinou se čtenáři snaží dopátrat, jak to skutečně bylo. Postavy se vám velmi rychle dostanou pod kůži a dobře se v nich orientuje. Nejsou tu žádné zádrhele, které by ve čtení bránily. Darina a Phoenix jsou dobrá ústřední dvojce, ale nejvíc pozornosti jsem věnovala krásným mrtvým dívkám – Arizoně a Summer. Už se těším na jejich příběhy.

Nenáročné čtení se hodí pro jakýkoliv okamžik a knížka není ani zdlouhavá. Proto bych ji doporučila všem fanouškům „oživlých mrtvol“.

Ukázka: Hlavní důvody, proč být nešťastná: Rodiče se rozvedli, když mi bylo dvanáct. Můj otčím je lempl. Škola mě nudí a prudí a řádí tam nějaké prokletí. Lidi umírají jeden po druhém. Právě mi zabili kluka… (strana 13)

·         CZ obálka: 75 %
·         Děj: 88 %
·         Love story: 80 %