pátek 4. října 2013

Recenze: Deník mimoňky



Deník mimoňky – Příběhy neohrabaný krasobruslařky

Série: Dork Diaries

    http://data.bux.cz/book/023/023/0230236/large.jpg
  •          Originální název: The dork diaries
  •          Autor: Rachel Renée Russellová
  •          Překlad: Jana Hejná
  •          Nakladatelství: Mladá fronta
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 360
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Když se Nikki dozví, že její tajná láska Brandon vypomáhá jako dobrovolník ve zvířecím útulku, vlastně ji to ani nepřekvapí. Brandon je prostě boží kluk s obrovským srdcem! Jenže útulek se teď bude muset zavřít a ve hře je MNOHEM víc než jen pár Brandonových slz. Nikki si naštěstí vždycky umí poradit a možnost zúčastnit se charitativní lední revue přijde jako na zavolanou. Zas tak jednoduché to ale samozřejmě nebude: Nikki má totiž k ladné krasobruslařské princezně pěkně daleko a všechno navíc – jako vždycky! – pořádně zkomplikuje její zapřisáhlá rivalka Mackenzie.

ice skatersObálka: Ano, je to sice extrémně infantilní, ale takové obálky jsou prostě roztomilé. Navíc je to změna od knížek, které čtu normálně.

Proč jsem si knihu vybrala: Deník mimoňky se asi úplně nehodí pro můj věk, ale znáte to. Někdy máte chuť vykašlat se na všechny a přečíst si nějakou úplnou kravinu. Takhle nějak jsem k deníku čtrnáctileté Nikky přistupovala.

„Jako co je to za magora, že pojmenuje obří mořskou příšeru Moby Dick?!“ (strana 66)

Děj: Nikki Maxwellová je potrhlá náctiletá holka, která navštěvuje druhý stupeň základky. Její velkou vášní je deník, do kterého si zapisuje všechny podrobnosti ze svého života. Nikki má dvě nejlepší kamarádky Chloe a Zoey, ale taky bohužel úhlavní nepřítelkyni Mackenzie, která je prostě mrcha. 

Nikki se líbí nejhezčí kluk ze třídy Brandon, ale Mackenzie se kolem něj pořád motá. Brandon se stará o opuštěná zvířátka, a když se ukáže, že by se útulek mohl zavřít, Nikki neváhá a vymyslí skvělý plán. Účastní se charitativní lední revue a peníze z představení věnuje Brandonovi na zachování útulku. 

Jediný problém – Nikki vůbec neumí bruslit.

„Říkal něco v tom smyslu, že se musíš starat o, no, nemocného jednorožce?“ (strana 39)

Dork Diaries by ~mochatchi on deviantARTHodnocení: Knížka je určená pro holky od devíti let. Vyšší hranice určená není, ale už v patnácti je to pro vás dětská knížka a rozhodně netoužíte potom, aby vás někdo viděl, jak ji kupujete, natož čtete. Já jsem se naštěstí od tohoto problému odpoutala a rozhodla jsem se, že si Deník mimoňky přečtu. Když už nic jiného můžu doporučit i knížku pro mladší slečny.

Příběh neohrabaný bruslařky je v pořadí čtvrtý díl o Nikki Maxwellové. Žádný z přechozích dílů jsem nečetla, ale říkala jsem si, že to nebude problém. Vypadá to, že Nikky Maxwellová vás pobaví jako neohrabaná krasobruslařka i pop hvězda. 

A tak jsem tu knížku vytáhla a začala číst tak rychle, jak mi bulvy dovolily.“ (strana 134)

My Photos - Twenty10.Hned ze začátku mě okouzlilo provedení knížky. Tohle je vážně deník jaký jsem si představovala! Linkovaný, psaný psacím písmem a se spoustou obrázků, takže díky tomu nevnímám 300 stran jako problém. Příběh je roztomile jednoduchý, ale o to víc zábavný. Věk hlavní hrdinky, který jsem považovala za největší mínus knihy, se ukazuje být velkým plusem. Nikky není zatížená žádnými problémy, které se věčně opakují u YA knih, takže mám pocit, že čtu neuvěřitelně originální knížku.

„A co že to bude dělat? Dřepět na posteli v pyžamu, čučet do zdi a trucovat!!!“ (strana 35)

Co se týče bruslení, jsem na tom jako Nikky, ne-li hůř. Takže všechno trápení, které s bruslením má, plně chápu. Hodně rychle jsem si zvykla na pěkné obrázky, které knihu doprovázejí (pro mladší skvělé omalovánky) a těšila jsem se na každou stránku s obrázkem. 

Deník mimoňky mě opravdu příjemně překvapil, je to ideální dárek k Vánocům pro mladší sestru a vůbec nebude vadit, když knihu přelouskáte dřív jak ségra.

Celkový dojem: 75 % (pokud je vám pod patnáct 10 % si přidejte)

    Mobile Uploads
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat