úterý 8. prosince 2015

Percy Jackson - Bitva o labyrint



Percy Jackson – Bitva o labyrint
Série: Percy Jackson

  •          Originál: The Battle of The labyrint
  •          Autor: Rick Riordan
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2011
  •          Počet stran: 383
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější. Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

logan lerman and percy jackson imageRecenze na první díl - ZDE
Recenze na druhý díl - ZDE
 Recenze na třetí díl - ZDE

Obálka: Rozhodně lepší než předchozí díl, ale barevně se mi zdá až moc podobný s posledním dílem.

Proč jsem si knihu vybrala: Opožděně jsem se zamilovala do série Percyho Jacksona! Třetí díl byl trochu slabší, ale mé nadšení rozhodně nezmírnil.

„Stál jsem na kraji jámy v hlubinách Tartaru.“ (strana 292)

Děj: Téměř patnáctiletý Percy je opět na scéně! Ukazuje se, že tajemný labyrint má zásadní roli při zničení Kronovi armády. Annabeth se dlouhá léta těšila na to, až bude moct vést výpravu. Konečně se jí zadaří právě u labyrintu. Zdá se, že tato výprava bude v něčem jiná než ty předchozí a pro všechny z party bude opravdu těžké celu výpravu zvládnout.

logan lerman, alexandra daddario, and logandra image„Probudil jsem se a snažil se ignorovat tepající bolest v hlavě.“ (Strana 224)

Hodnocení: V minulém díle jsem si stěžovala na nepřítomnost Annabeth a tyto stížnosti se neopakují. Naopak, Annabeth je klíčová postava, konečně vede výpravu a její nepřítomnost v minulém díle je zapomenuta. Labyrint byl skvělý, spousta akce a humoru dávkováno v přiměřené formě a na správných místech.

„Tohle bylo nepřirození. Noční vzduch působil mrazivě a hrozivě.“ (strana 179)

percy jackson, book, and rick riordan imageMnohem víc jsem si oblíbila Tysona a mám pocit, že se se všemi postavami začínám sžívat a chápat je. Líbí se mi, jak přiměřeně a přirozeně Rick Riordan dávkuje Percyho vztah k Annabeth. Normálně by mi to asi přišlo zdlouhavé a nudné, ale tohle je prostě Percy a Annabeth a je to úžasně sladké! 

„Leknutím jsem se probudil, srdce mi bušilo.“ (strana 97)

Rick Riordan umí perfektně vystupňovat akci a napětí, začínám být jeho velkou obdivovatelkou. Napsat knížku pro děti, která pobaví i starší není jednoduché, ale u série Percyho Jacksona se to daří dokonale. Bitva o labyrint mě zatím ze všech dílů okouzlila nejvíc. Doufám, že bude vysoko nastavený standart pokračovat i v dalších dílech.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 95 %
·         Love story: 85 %
percy jackson, poseidon, and book image 
Celkový dojem: 87 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat