středa 18. listopadu 2015

Recenze: Percy Jackson - Prokletí Titánů



Percy Jackson – Prokletí Titánů
Série: Percy Jackson

    https://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/152128_big.jpg
  •          Originální název: The Titan´s Curse
  •          Autor: Rick Riordan
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2010
  •          Počet stran: 336
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa. Vezmeme tě s sebou, chceš?

Recenze na první díl - ZDE
Recenze na druhý díl - ZDE

harry potter, tattoo, and percy jackson imageObálka: Obrázek mi přijde hodně rozostřený a nijak mě nezaujal. Barevně to taky není žádná sláva, ale asi to přežiju. Zatím nejslabší obal celé série.

Proč jsem si knihu vybrala: Je to jednoduché, prostě jsem se rozhodla, že sérii Percyho Jacksona přečtu celou! A kde jinde pokračovat než tam, kde jsem skončila? 

disney, cinderella, and percy jackson image„Ani vy o té nestvůře nic netušíte?“ (strana 110)

Děj: Percy je zase o rok starší a opět se vydává pryč z tábora plnokrevných. Při náročné misi je Annabeth unesena a Percy je odhodlaný ji za každou cenu zachránit. Odhodlání je sice fajn věc, ale objeví se problémy, se kterými Percy nepočítal. 

Nečekaně se zjevují lovkyně bohyně Artemis, které Orákulum vybere na výpravu, sebou ovšem nechtějí pustit žádného chlapce, a tak musí Percy vymyslet, jak Annabeth zachránit sám…

„Nějaký hlas ve mně křičel.“ (strana 249)

percy jackson and rick riordan imageHodnocení: Tenhle díl je pro mě trochu nudnější a je to i tím, že zmizela moje nejoblíbenější postava Annabeth. Naštěstí se objevuje spousta dalších zajímavých hrdinů. Percy se snaží, jak může, ale jakmile přestává tvořit zábavnou dvojku s Annabeth, je to o poznání horší. 

Na druhou stranu jsem ráda, že si Percy začíná uvědomovat jak moc mu Annabeth chybí…Další díly by mohly být díky tomu zajímavější. Pozitivní je, že Percy každým dílem stárne a jeho vtípky jsou čím dál tím veselejší, doufám, že se mám na co těšit. 

„Ty si myslíš, že bys dokázala bojovat s něčím tak mocným, že to dokázalo unést Artemidu?“ (strana 223)

I když začínám mít pocit, že se zajeté dějové schéma opakuje. Přesto mě to zatím nepřestává bavit. Takže určitě očekávejte recenzi i na čtvrtý díl.

Procenta - aneb jak se mi líbí:
logan lerman, alexandra daddario, and celebrity image
·         CZ obálka: 60 %
·         Děj: 85 %
Celkový dojem: 73 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat