neděle 27. prosince 2015

Recenze: Percy Jackson - Poslední z bohů



Percy Jackson – Poslední z bohů
Série: Percy Jackson

  •          Originál: The Last Olympian
  •          Autor: Rick Riordan
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2011
  •          Počet stran: 408
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná!

16, aniversário, and birthday imageRecenze na první díl - ZDE
Recenze na druhý díl - ZDE
 Recenze na třetí díl - ZDE
 Recenze na čtvrtý díl - ZDE

Obálka: Poslední díl by si podle mě zasloužil trochu výraznější obálku a ne tolik podobnou jako měl Labyrint.

Proč jsem si knihu vybrala: Závěrečný díl jsem si nemohla nechat ujít. Bitva o Labyrint byla podle mě zatím nejlepší, takže očekávání jsou vysoká!

„Možná mě to mělo děsit, ale upřímně řečeno, byl jsem už tak vyděšený, že to víc nešlo.“ (strana 290)

percy jackson, book, and rick riordan imageDěj: Proroctví se konečně naplní! Percyho šestnáctiny se blíží a bitva je nevyhnutelná. Celý tábor polokrevných se připravuje na válku s Kronem. Percy je v jednom kole a snaží se pomoci jak se dá. Otázka je jestli to bude stačit?

„No, možná nebudeš tak nadšený, až uslyšíš, co se děje.“ (strana 116)

Hodnocení: Percy Jackson se loučí stylově! Kdo by se netěšil na závěrečný díl celé série! Těšila jsem se hodně, především na to, že se pozmění schéma, které kralovalo předchozím dílům. V tom může být krása, ale i problém. Pokud se nepovede nový styl zápletky, všechno se může pokazit. 
percy jackson image 
„Vytáhl šíp a odpálil ho na nepřítele.“ (strana 200)

Nakonec jsem spokojená, některé díly se mi přece jen líbily o trochu víc, ale tenhle byl nejvíc akční. Bitva střídá bitvu a napětí se stupňuje. Celkově se mi líbilo, jak Riordan vše zakončil. Přepadla mě i chvilková nostalgie, že příběh končí. Pro cílovou skupinu je série jedna z nejlepších, po které mohou sáhnout. 

„Zpoza nepřátelských linií vyrazila zápalná koule.“ (strana 48)

Poslední díl neudělal celé sérii ostudu. Naopak je to velmi kvalitní zakončení. Sice jsem měla pocit, že děj není až tak příliš ucelený, jako tomu bývalo u předchozích dílů. Možná je to tím, že chybí klasická výprava, ale přesto je to důstojné a zábavné zakončení série! Určitě budu vyhledávat i další knihy od Ricka Riordana.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 75 %
·         Děj: 75 %
·         Love story: 80 %

percy jackson, logan lerman, and jake abel imageCelkový dojem: 77 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat