neděle 27. prosince 2015

Recenze: Studentská kuchařka



Moje studentská kuchařka
Dopřejte si i na studiích kvalitní a chutná jídla "jako od maminky"!

  •          Autor: Helena Rytířová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Žánr: moderní kuchařka
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: nestránkováno
  •          Vazba: kroužková

Anotace: Báječná jídla mojí maminky musí žít dál! To jsem si řekla, když jsem se stěhovala na kolej a popsala pak jejími recepty celý sešit. Vybrala jsem jídla, která zvládnu uvařit ve společné kuchyňce a samozřejmě jsem myslela i na svoji novou spolubydlící. Věřím, že budou chutnat i jí! Vyhlášená kuchařka a autorka několika úspěšných titulů o vaření, Helena Rytířová, tentokrát přichází s knihou receptů určenou všem studentům a studentkám, kteří chtějí i na studiích jíst kvalitní a chutná jídla „jako od maminky“. Uvařte si dobroty, které skvěle chutnají, a které si zvládnete připravit v malé kuchyňce na koleji nebo v podnájmu. S obrazovými postupy krok za krokem to zvládnou i začátečníci.

food, donuts, and desk image
Obálka: Už na první pohled je znát, že nepůjde o vyhlášené recepty z nejlepších restaurací. Nudle a učebnice prozrazují, že se jedná o studentskou kuchařku. Obálka není extra lákavá v porovnání s jinými kuchařky, ale aspoň vyčnívá a prozrazuje, že půjde o začátečnické recepty.

Proč jsem si knihu vybrala: Vařím ráda, ale ne vždycky je čas připravovat náročná jídla. Co se týče jednoduchých jídel, nemám moc fantazie, abych vymýšlela nějaké rychlé a zároveň kreativní recepty. Studentskou kuchařkou jsem se chtěla inspirovat.

„Kroupy vařím v osolené vodě s kmínem doměkka.“

love, couple, and cooking imageHodnocení: Těšila jsem se na nové recepty, které neznám, ale moc se mi jich nedostalo. Helena Rytířová servíruje klasické a hlavně jednoduché recepty. Mám pocit, že tyto recepty už jsou hodně „provařené“ a hodí se spíš pro kluky, kteří v životě nedrželi vařečku v ruce a setkávají se s kuchařskými dovednostmi poprvé v životě. Pro pokročilejší kuchaře bude knížka vyloženě zbytečná.

 „Horké mléko přilévám po částech.“

kitchen, cupboard, and decorating imageS fotkami jídla nejsem moc pokojená. Sice vypadají autenticky, jídla jsou focená se školními pomůckami, ale estetiky se mi moc nedostává. Oproti jiným knížkám Heleny Rytířové je to spíš zklamání. Většina receptů je sestavována pro dvě osoby, a když bych je měla hodnotit podle zdravé výživy, asi by moc neuspěly. 

Co se týče vazby, nejdřív jsem byla nespokojená. Mám ráda kuchařské bichle a tohle je spíš malý sešítek. Z funkčního hlediska je ale lépe využitelný než velké knihy, se kterými se těžko manipuluje. V knize nenajdete číslovanou stránku, ale jen obsah v podobě sepsaných jídel, které kuchařka obsahuje.

„Přeci to, že odcházím na kolej ještě neznamená, že se vzdám těch báječných maminčiných jídel.“

Celkově je studentská kuchařka dobrým pomocníkem pro naprosté začátečníky, kteří se poprvé ocitají v kuchyni a potřebují nějaké jednoduché recepty.

Celkový dojem: 65 %
cuisine, dish, and japanese image 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat