pondělí 1. února 2016

Recenze: Vyvolená bohy - Smrtící dotyk



Smrtící dotyk
Série: Vyvolená bohy

  •          Originál: The Sin Eater´s Daughter
  •          Autor: Melinda Salisburyová
  •          Překlad: Romana Bičíková
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 254
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Twylla je dívka vyvolená bohy. Je zosobněním božské dcery a jako taková je zaslíbená princi. Za svoji výjimečnost ale draze platí: každý měsíc musí pozřít jed, a přinést tak důkaz o svém božském postavení. Její dotyk je však pro obyčejného člověka smrtící. Twylla proto není běžným členem královského dvora. Je královninou popravčí. Každý měsíc navštěvuje vězení a přikládá své ruce na ty, kteří jsou odsouzeni k smrti. Žije osaměle a izolovaně. Když ale nastoupí nový strážce, vše se změní. Spustí se kolotoč dvorských intrik, úkladů a vražd...Dokáže si dívka správně zvolit mezi královským snoubencem a přitažlivým, ale obyčejným smrtelníkem? Rozhodne se pro povinnost, nebo pro lásku?
Recenze - Eragon

flowers, love, and couple imageObálka: Velmi vkusné, zároveň originální a příliš neprozrazující děj. Obálka svůj úkol určitě splnila.

Proč jsem si knihu vybrala: Na nové série a autory jsem vždycky zvědavá. Vyvolená bohy má zajímavý nápad, který mě hned okouzlil. Číst knížku jsem chtěla co nejdříve a nechat se překvapit co Melinda Salisburyová vymyslela za příběh.

„Můžete přece říkat, co se vám zlíbí.“ (strana 80)

Děj: Twylla má osud jasně daný. Je ztělesněná bohyně, která se má stát královnou. Než se tak stane, musí plnit královniny rozkazy a zabíjet odsouzené zločince. Twylla má dar díky němuž dokáže zabít pouhým dotekem ruky kohokoliv. Proto je až na výjimky sama, pouze ve společnosti strážců. Zaběhnutý kolotoč naruší výměna strážců a návrat prince, který pobýval dlouhá léta v cizině.

girl, dress, and red imageHodnocení: Smrtící dotyk ve mně vyvolal rozporuplné pocity. Oceňuji zajímavý nápad, vcelku dobře propracované postavy, ale mám problém se stylem psaní autorky. Zabývá se nepodstatnými věci a neumí příliš děj stupňovat. Z milostného trojúhelníku jsem rozpačitá, nápad opět dobrý (ne že by to bylo něco nového pod sluncem), ale autoka nedokáže vyvolat emoce, které by se na těchto místech hodily. 

„Sama jsem tím náhlým poznáním ohromená.“ (strana 159)

castle imageKnížka se dobře čte, ale chybí mi tam něco, co sama pro sebe pojmenovávám „kouzlo knížky“. Technicky není nic špatně, ale je to až moc šroubovité. Konec je na pěst. Chápu, že autorka chce čtenáře navnadit ke čtení dalšího dílu, ale u mě to navozuje jen pocity ve stylu „už mě to snad ani nezajímá“.

„Skloním se k pukrleti, aby mi neviděl do tváře, a tiše doufám, že v ní nemám vepsaný strach.“ (strana 164)

Stylizace do bájného příběhu, který se ještě hledá, je vhodnější pro mladší čtenáře. Já nemůžu říct, že by se mi knížka nelíbila, ale že bych jí zařadila do svých oblíbených, to také ne. Mám strach, že je to jedna z těch knih, kterou přečtete a zapomenete, o čem vlastně je. Melinda Salisburyová by měla do svého psaní přidat trochu víc „šťávy“.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 85 %
·         Děj: 65 %
hands, water, and grunge image·         Love story: 60 %

Celkový dojem: 70 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat