Recenze: Temná akademie - Vyvolení

•          Autor: Gabriella Poole
  •          Překlad: Petr Eliáš
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2012
  •          Počet stran: 256
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Parigi 🌉Obálka: Obálka je hezká, ale na mě až moc průměrná. Spíš než hlavní přebal mě zaujal hřbet knihy. Oko působí skvěle a ke knihovničce přitahuje pozornost.

Proč jsem si knihu vybrala: Pro internátní školy mám tak trochu slabost! Ve spoustě knih je to výborný prostředek, který dělá knihu zajímavější. To platí především pro Vampýrskou akademii, Harry Pottera a Čarodějnici z Hex Hall. Od Temné akademie jsem čekala podobné nasazení.

„Všude kam s akademií přijedeš, je to krásné.“ (strana 35)

Děj: Cassie Bellová dostává stipendium na prestižní Darkovu akademii, kde studují jen samí výjimeční lidé. Akademie se každý semestr stěhuje na jiné místo a Cassie poprvé zavítá do úchvatné Paříže.

...Cassiini spolužáci jsou z celého světa a zdají se být milí, Cassie si však připadá zvláštně, protože je první, kdo kdy získal stipendium. Celé akademii dominuje skupina studentů, kteří si říkají vyvolení. Cass by do skupiny ráda patřila, ale vstup je podmíněn přísnými pravidly. Jaká tajemství vyvolení střeží a proč se nikdo nemůže na chodbách akademie cítit bezpečně? Lepší nevědět…

„Nebudete věřit, kdo mi volal.“ (strana 201)

Hodnocení: Temná akademie začíná celkem obyčejně. Cassie nastupuje do nové školy, to sice není extra zajímavé, protože příchod do nové školy se řeší ve spoustě knih, ale Darkova akademie vyniká hlavně v možnostech. Stěhovat se každý semestr do jiného města? Parádní nápad. Bohužel mi přišlo, že Gabriella Poole toho vůbec nevyužívá a věnuje se jiným, spíš nudnějším tématům.

Tumblr
Snaha zaujmout nadupaným prologem funguje. Autorka vsadila na děsivý příběh z dob dávno minulých, když příběh utne a nasadí první kapitolu, jsem víceméně zklamaná, protože mě zajímá, co se stalo na začátku. Dlouhé čekání na jakékoliv vysvětlení mě příliš nebaví. Cassie se v celé akademii ztrácí podobně jako čtenáři a první polovina knihy se vleče.

„Neměla bych o tom mluvit. Vážně, Cassie. Hrozná věc.“ (strana 80)

Druhá polovina je výrazně lepší, příběh se dostává do momentu, kdy se začínají dít zajímavé věci a konečně chápu i skvěle zpracovaný prolog. Autorka vsadila na vyvolenou skupinu lidí, kteří střeží velké tajemství. Téma ovládání duše, tedy démonů má své kouzlo, Gabriella Poole ho sice nepopíše úplně tak jak bych si představovala, ale i tak je celá partička Vyvolených zajímavým materiálem.

Temná akademie má slušný rozjezd, Vyvolení navnadí na čtení dalšího dílu, který se jmenuje Spoutaní.

·         CZ obálka: 70 %
·         Děj: 70 %