pátek 25. října 2013

Recenze: Štěstí na dosah



Štěstí na dosah

  •      Autor: Irena Petříková
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 224
  •          Vazba: Brožovaná
  •          Věk: Young adults

Anotace: Ireně se splní přání - společně se dvěma kamarádkami odlétá na prázdniny do vysněného Londýna. Města, ve kterém září spousta hvězd nejen na nebi… Irena v něm prožije svůj sen, lásku i smutek. Najde však i svoje štěstí? Také jste někdy snily o klukovi z plakátu? Co byste dělaly, kdyby stál najednou před vámi?


Obálka: Obálka vypadá dobře, není sice výrazně zajímavá, ale knihu vkusně reprezentuje.

1DProč jsem si knihu vybrala: O Štěstí na dosah jsem toho moc nevěděla, zaznamenala jsem spíš samotný křest knihy, kde se objevil i Adam Mišík. Irena Petříková mě zaujala, v šestnácti letech má napsanou knihu, zpívá s kapelou a skládá vlastní písně. Na konci knihy najdete odkazy na You Tube, kde si Ireniny songy můžete pustit.

„Nechtěla jsem to tak hrotit. Přece jenom je to nová informace“ (strana 138)

Děj: Šestnáctiletá Irena studuje v Praze na konzervatoři a sní o tom, že se stane slavnou zpěvačkou. O prázdninách se jí naskytne skvělá příležitost. Brigáda v Londýně s nej kamarádkami Kate a Liz je přesně to pravé. Irena zbožňuje klučičí skupinu One Direction, a když se dostane do Londýna, netuší, že se jí splní její velké přání. Do kavárny, kde pracuje, přijde Harry. Ano, ten Harry z OD. S Irenou si padnou do oka a začne to nejzajímavější léto, jaké kdy zažila.

NARRRRRY | via Facebook„Ani na vteřinu jsem na to všechno nepřestala myslet. Užíralo mě to.“ (strana 137)

Hodnocení: Na začátek musím říct, že jsem vůbec netušila, že se v knize budou vyskytovat kluci z One Direction. Z Anotace ani z obálky to nejde poznat. Byla jsem tedy hodně překvapená, když se tam celá skupina objevila. Nejsem fanynka One Direction, musela jsem si zjistit kdo je kdo, abych měla přehled. One Direction jsou nyní hodně populární, takže není problém psát knihu, kde je hlavní hrdinka zbožňuje. A co je lepší než poblázněná hrdinka? Slavná star zamilovaná do hlavní hrdinky!

„Když jsem přijela domů, byla jsem šťastná, protože jsem odvedla dobrou práci.“ (strana 126)

Hned po prvních stranách mě napadlo, jestli nezačínám číst lacinou podobu fanouškovských povídek, kterými je internet přeplněný. První stránky tomu opravdu nahrávaly. Všechno se děje je hodně prvoplánové a směřuje to k filmovému seznámení Harryho a Ireny.

♥ | via TumblrTo samo o sobě ještě není takový problém. Co mně opravdu hodně vadilo, byly části psané z Harryho pohledu. Nelogičnost a nereálnost strašně bije do očí. Tohle by nenapsal kluk, natož slavná star. Ireniny části jdou snad omluvit náctiletou naivitou a velkým očekáváním. Z pohledu Harryho to prostě nejde.

  „Jak se řekne česky MILUJI TĚ?“ (strana 38)

Říkala jsem si, co by tak mohlo ještě chybět? Slavná star zamilovaná do hrdinky? Málo, takže rovnou dvě star poblázněné Irenou. Irena Petříková vecpala do knihy všechny věci, po kterých touží i ostatní náctileté slečny. 

Kniha se bude líbit všem skalním fanynkám One Direction, protože hlavně pro ně je Štěstí na dosah určeno. Nakladatelství to dává jasně znát i novým červeným označením pro YA literaturu. 

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 70 %
·         Děj: 55 %
·         Love story: 65 %
Starbuck coffee!!! :3 
Celkový dojem: 63 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

1 komentář:

  1. Do Bridbet Jonesové se taky zamilovali dva muži. A ten dotyčný který je slavný si tak nepřipadá. Takže proč ne??? Jediné co mi přišlo moc kruté je ta letadlová havárie. U ní jsem skoro brečela...

    OdpovědětVymazat