pondělí 12. srpna 2013

Recenze: 13. komnata milenek



13. komnata milenek

Nevěra v přímém přenosu, aneb když láska bolí

    http://www.az-kort.cz/pu/img/photos/dynamic/large/13komnata.jpg
  •          Autor: Sofie Králová & Tomáš Kristl
  •          Nakladatelství: Economicus
  •          Rok vydání: 2012
  •          Počet stran: 160
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: 13. komnata milenek od autorů Sofie Králové a Tomáše Kristla je pohledem do světa nevěrného muže, jeho milenky a jím podváděné ženy. Kniha je inspirována skutečným příběhem milostného trojúhelníku a čtenářům přibližuje myšlení, pocity a emoce lidí, kteří nevěru a paralelní vztah sami prožili. Tomáš je šťastně ženatým otcem, který se nikdy neocitá v potížích. Jednou však prožije zdánlivě nevinný flirt se svou kolegyní z práce, svobodnou matkou Sofií. Časem Sofii svede a v průběhu několika měsíců si s ní vytvoří paralelní vztah, který před okolím úspěšně tají. Sofie otěhotní a poté i Tomášovi porodí nemanželskou dceru. Několik dalších měsíců Tomáš žije dva oddělené životy, plné jeho výmluv, lží, obviňování a manipulací. To se nezmění ani poté, kdy se vše dozví jeho žena. Tomáš rozehrává hru, ve které se všichni ocitají ve slepé uličce a v níž zákonitě není vítěze.

7 Top Signs That Your Spouse Might Be Having An Affair - Aha!NOWObálka: Krásná obálka mě upoutala. Miluju růžovou barvu a ve spojení s černou vypadá skvěle. Ke knížce takového tématu se mi celá obálka hodí a nemám výhrady.

Děj: Tomáš je bohatý podnikatel, který se zaplete se svoji asistentkou Sofii, i když je šťastně ženatý a s manželkou má dceru. Ze začátku bere nevěru na lehkou váhu, postupně se do celé situace zamotává a vede dva životy. Celý vztah se Sofií tají a nedokáže se rozhodnout, se kterou ženou chce být.

„Nikdy už nechci nic takového zažít.“ (strana 48)

Hodnocení: Ještě než jsem začala číst, problém, který řeší tato kniha, jsem brala spíš jako černobílý a určitě jsem do čtení nešla na plno. Vzpomněla jsem si i na pár facebookových vtípků o nevěře a vážně jsem se zasmála. Jiná situace musí být, když se do čtení dáváte po těžce prodělané nevěře. Ale i když jsem knihu četla za celkem dobré pohody, ke konci jsem měla depku, a jakou.

„Kolikrát jsem přicházel domů a byl připravený přiznat tu krutou pravdu. Ale nikdy jsem to nedokázal skutečně říct.“ (strana 95)

Kniha je rozdělená na části, které přispívají k pochopení celé tématiky. První (Nevěra v kostce) se zabývá nevěrou z neutrálního pohledu. Tato část je zapsána jako jakákoliv příručka o nevěře. Shrnutí věcí, které všichni víceméně vědí, ale nikdo je nechce slyšet. První kapitola je ta nejnudnější (obohacením jsou citáty, které provázejí každou kapitolu), ovšem s dalšími částmi přichází pravá nevěra v přímém přenosu.

Unfaithful„Nenáviděla jsem větu „už musím jít.“. Každou tou větou jako by mi bodal nůž do zad.“ (strana 57)

Příběh milenky Sofie je napsán jako lepší forma deníku. Sofie popisuje události, tak jak se staly. Vážně jde jen o to, co se stalo, protože forma není moc úchvatná. 


O to víc se dá soustředit na vývoj událostí a jednoduše se sledují pocity, které Sofie právě má. Příběh nevěrného Tomáše je síla. Podle mě vás vždycky víc dostane zpověď druhého pohlaví. U Sofie jsem víceméně takovéhle chování čekala, ale u Tomáše jsem jen kroutila hlavou. Pochopit muže by nevydalo ani na miliony knih. Tomášova část mi sice nedovolí muže pochopit, ale určitě mi hodně otevře oči.

„Stále mé nesplněné sliby a její nenaplněná očekáván.“ (strana 97)

Unfaithful

Další část se zabývá pohledem přátel. Tahle část mě hodně zaujala, protože ještě nikde jsem nečetla, jak nevěra ovlivní lidi kolem vás: kamarády, příbuzné i kolegy z práce. Každý si samozřejmě může myslet, že to je jen jeho věc, ale tahle část knihy vás vyvede z omylu. Poslední část zodpoví na zvídavé otázky, které by čtenáři mohli ještě mít. Celá kniha funguje jako sehraný celek.

Po dočtení mám zvláštní náladu, kniha je obohacující, ale já se nemůžu zbavit pocitu zmaru. Pro mě byla určitě přínosnější Tomášova část. Je až děsivě skličující sledovat mužskou „logiku“ a absenci jakéhokoliv citu. V něčem je jednodušší být chlap. 

Líbilo se mi, jak ke všemu přistupovali autoři knížky. Nesnažili se hrát si na všeznalé psychology, nikoho neodsuzovali, prostě jen napsali, jak to všechno bylo, i když je jasné, že některé věci zůstaly čtenářům skryté.

Knihu doporučuji všem. Je jedno, jestli prožíváte idylický vztah, nebo jste nevěru právě prožili. 13. Komnata milenek se hodí v jakékoliv chvíli vašeho života.

Celkový dojem: 85 %

    DONT CHAT  | via Facebook
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat