středa 5. února 2014

Recenze: Tři nejsou pár



Tři nejsou pár
Série: Girl Heart Boy


  •          Originální název: Three´s a Crowd
  •          Autor: Ali Croninová
  •          Překlad: Petruše Klůfová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 280
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Parta sedmi středoškoláků rozhodně ví, jak si pořádně užívat života. Každý z nich ale řeší nějaké trable – s láskou, se školou, s rodiči. Cass je krásná, milá a oblíbená, navíc z bohaté rodiny a má šanci studovat na prestižní univerzitě. Co když ale ani tohle nestačí? Neshody s klukem, s mámou a nakonec i s kamarády – zvládne Cass vše vyřešit? A proč jí nikdo nevěří, že žádná "slečna dokonalá" neexistuje?

Recenze na první díl
Recenze na druhý díl

Skate with bffObálka: Na styl obálek k této sérii jsem si zvykla a celkem se mi líbí. U třetího dílu je zvolená fialová barva, která mě zaujala nejvíc.

Proč jsem si knihu vybrala: Nedokončené série mě přímo ničí, proto jsem čtení moc neodkládala. Navíc druhý díl se docela povedl, takže jsem se i těšila.

„Ty květiny vůbec nebyly od Adama“ (strana 100)

Děj: Cass je v partě jediná, která má dlouhodobý vztah. S Adamem chodí už od patnácti a je do něj zamilovaná. Problém je, že Adama v partě nemůžou vystát a Cass neví co s tím dělat. Navíc je pod neustálým tlakem maminky, která chce, aby studovala práva na univerzitě. Cass ale nechce pryč od Adama a stále se rozhoduje, co udělá. Celá parta je proti Adamovi a navíc Jack se ke Cassie chová tak mile…  

❤„Tu jejich jistotu jsem jim záviděla.“ (strana 172)

Hodnocení: Ali Cronin patří do typu autorek, u kterých pozoruji zlepšení s každým dílem. Tři nejsou pár jsou opět o trochu lepší než předchozí díl a rozhodně je na co se těšit. 

Autorka se rozhodla do příběhu vnést více problémů, které musí hlavní hrdinka řešit. Jistě, všechny jsou typické pro cílovou skupinu čtenářů, ale přesto do sebe hezky zapadají a tvoří pěkný román pro dívky.

„Tvářila jsem se, že mě teď nejvíc zajímá můj talíř, a přitom jsem přes sklopené řasy zjišťovala, zda si toho všimli i ostatní.“ (strana 60)

Love & inspiration.I když je celá série hodně průměrná jako celek na mě působí dobře, možná je to hlavně stmelením všech hrdinů do jedné party. Každý, kdo vypráví příběh, se neomezuje jen na sebe, ale celou knihu pojímá jako příběh jedné skupinky kamarádů. Cassiin příběh dává vyniknout hlavně mužským postavám, takže konečně lépe poznáváme Ollieho, Riche a Jacka.

Konec působí dobře, zvlášť s ohledem na to, že Ali Cronin se nesnaží všechny spárovat se všemi a nechává prostor i pro zakončení, které jsou (na danou sérii) trochu nečekaná.

Tři nejsou pár nedělají ostudu románům pro dívky a stávají se velmi příjemným čtením.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 70 %
·         Love story: 65 %

Celkový dojem: 71 %
HAYKAKAN SER 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat