pátek 13. prosince 2013

Recenze: Měsíční směna



Měsíční směna
Série: Edie Spence

    http://www.beletrie.eu/data/products/141883.jpg
  •          Originální název: Moonshifted
  •          Autor: Cassie Alexander
  •          Překlad: Petra Kubašková
  •          Nakladatelství: FANTOM Print
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 224
  •          Vazba: Pevná s přebalem

Anotace: Sestra Edie Spenceová se poté, co přežila brutální útok upírů, může vrátit do práce, kde se stará o nadpřirozené bytosti, které potřebují lékařskou péči. Ale její sesterský um je vystaven náročnému testu, když se během polední pauzy stane svědkem dopravní nehody, od níž pachatel ujel. Zraněný chodec není obyčejný vlkodlak, nýbrž vůdce smečky. Edie se tak ocitá uprostřed nelítostné vlkodlačí války. Dvě znepřátelené smečky spolu nelítostně bojují, ale Edie nemá sebemenší zájem se do toho vměšovat. Když se však setká s pacientovým synovcem, Lucasem – potetovaným vlkodlakem s pohledem predátora, kterému je těžké odolat – Edie si musí vybrat, na čí stranu se postaví. Otázka zní, může důvěřovat tomuto nebezpečnému spojenci? 

Grey's Anatomy - xmelaObálka: První dojem z obálky je špatný a ten druhý ještě horší. Neumím si představit, že tento přebal naláká čtenáře ke čtení. Konec roku se blíží a já „slavnostně“ vyhlašuji Měsíční směnu za knížku s nejošklivějším obalem. 

 „Já věděl, že z toho budeš dělat drama, Edie.“ (strana 122)

Proč jsem si knihu vybrala: První díl jsem nečetla, knížku jsem sice zaznamenala, ale podle obálky jsem neměla chuť číst ani anotaci. Druhý díl si ke mně nakonec našel cestu, a tak jsem se rozhodla rozšifrovat tajemství knížky s fuj obálkou.

 
Děj: Co může být horšího než nemocnice na kraji města? Nemocnice na kraji reality jakou je právě okresní nemocnice, kde pracuje sestra Edie Spenceová. Edie pracuje pod tajnou frakcí nemocnice, kde se starají o všechny nadpřirozené bytosti. 

I LOVE MY MONSTER | via FacebookEdie v práci zůstává i přesto, že už byla napadena upíry a bezpečnost ji nemůžou zaručit ani v nemocnici. Když se stane svědkem nehody, při které málem zemře vlkodlak, netuší, že se ocitá v centru vlkodlačích sporů. Eddie neví, ke které straně se přiklonit, zvlášť když ostatní chtějí, aby stála na obou.

„Sluníčko zašlo, holčičko. Je čas si hrát.“ (strana 94)


Hodnocení: Obálka celou knížku hodně shazuje už před samotným čtením, takže nečekám nic úchvatného.   Zjištění, že obsah směle konkuruje obálce, mě bohužel položí. Grafická stránka knihy je velmi nepříjemná na čtení. Malé písmo, spousta poznámek pod čarou a kapitoly nejsou oddělené stránkou, ale začínají klidně v půlce listu.

Untitled | via TumblrVybrat zdravotní sestru Edie jako hlavní postavu byl pravděpodobně špatný nápad. Edie je po celou knížku mimo děj a příběh neumí ze svého pohledu vůbec vykreslit. Autorka neumí pracovat s postavami, to se promítá skoro na všech dialogových scénách. Knihu se nepodaří zachránit ani sexy vlkodlakem Lucasem, aniž by za to mohl vlkodlak. Vina je opět na Edie, která se i při pokusu o nejžhavější scénku, chová jako loutková postavička bez duše.  

„Ještě posledních znepokojivých třicet sekund jsem zůstala při vědomí a zkroušeně vstřebávala nastálou situaci.“ (strana 28)

Měsíční směna se snaží působit jako zajímavá urban fantasy, která by se mohla vymykat absencí teenagerských hrdinů a atraktivním prostředím nemocnice, nic čitelného se ovšem nekoná. První díl jsem (naštěstí) nečetla, ale nemám pocit, že by mohl být lepší než tento. Chystá se i třetí díl, ale na další knihy od Cassie Alexander nemám vůbec chuť.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 25 %
·         Děj: 40 %
·         Love story: 35 %

Scary nurseCelkový dojem: 33 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat