sobota 17. listopadu 2012

Recenze - 7 dní hříchů

7 dní hříchů

  •          Autor: Josef Urban
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Počet stran: 242
  •          Provedení: vázaná
  •          Rok vydání: 2012


Anotace: České pohraničí, rok 1945.

Útěk mladé ženy českého lesníka je zahalen tajemstvím. Jen ona sama ví, kdo a proč ji pronásleduje. Její svědectví by ji mohlo stát život...Po jejích stopách se vydávají manžel a bratr, Čech a Němec, které svedl dohromady konec války a osud štvanců. Jeden chce zachránit své manželství, druhý hledá po návratu z fronty smysl života.  Sedm dní trvající cesta se stává symbolem vzájemného hledání a touhy po ztraceném domovu.

Příběh inspirovaný skutečnými událostmi v poválečném Česku.

Zajímavost: Podle knížky byl natočen stejnojmenný film. V kinech běží od 1. Listopadu 2012.

Proč jsem si knihu vybrala: Moc se mi líbil název a filmová obálka vypadala vážně lákavě. Navíc se ve škole věnujeme právě literatuře z tohoto období, takže jsem chtěla mít přehled.

Obálka: Jak už jsem zmínila, nalákala mě právě filmová obálka. Fotky s herci, barevné ladění i zvýrazněný název vypadají skvěle.

Děj: Příběh je situován do roku 1945. Právě skončila válka a české obyvatelstvo si vyřizuje účty se sudetskými němci. Pro Čecha Jana Olšana, který se stal německým občanem, "vypořádání" nese následky na celý život . V roce 1938 si vzal za ženu Němku Agnes a kvůli ní si změnil občanství.
Děj se odehrává – jak už název vypovídá v sedmi dnech. První den Agnes zmizí a Jan ji začne naléhavě hledat. Do cesty se mu postaví spousta překážek. Celou situaci komplikuje Agnesin bratr Jurgen, extrémně slizký Brachtl a dokonce i Janův bratranec Lubor. Teprve sedmý den se dozvíme, jak to skutečně bylo.




Hodnocení: S touhle knihou to bylo vážně těžké. Nevýrazný začátek, mnoho retrospektivy a pocit, že se stále nic neděje. Tohle a spousta dalších věcí brání v rozvinutí potenciálu, který kniha bezesporu má, ale ale ale…

Měla jsem příležitost vidět i filmové zpracování (Cinestar za pade, no neberte to). Kniha i film mají bohužel společné scény, které ubírají na spádu (Včely v úlu, byly vážně super. Kdo viděl, ví.). Pochmurná atmosféra je celou dobu zachována, herci se snaží, ale ale ale…

K plusům této knihy určitě patří Agnes, díky ní je kniha zajímavější a pestřejší. Oproti tomu Jan mi nepřišel nijak zajímavý. Ke konci mi byl vyloženě nesympatický. O průbojnosti jeho povahy by se dalo spekulovat, ale určitě mi vadilo jeho chování k Agnes. Prostě jsem mu tu lásku nějak nevěřila. Ani vlastně nevím, jak knihu ohodnotit. Já se k opětovnému čtení určitě neodhodlám, ale stejně věřím, že si čtenář najde na knize to své.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·        Obálka: 95 %
·         Děj: 40 %
·         Love story: 35 %

Celkový dojem:  57 %

Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.

Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat